Сайтът е в процес на обновяване!

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев посети Свиленград

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев посети Свиленград

          Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев посети днес Свиленград. Той бе посрещнат от  кмета арх. Анастас Карчев. Визитата е част от обиколката му в Хасковска област. Програмата му включваше посещение на  СУ „Д-р Петър Берон” – най-голямото училище в общината, където остана впечатлен от работата на училищния колектив и резултатите от многобройните проекти, реализирани там.  Министърът бе придружен от народния представител д-р Георги Станков, областния управител на Хасково   д-р Стефка Здравкова, заместник-областния управител Митко Петров и Христина Боева - началник на РУО – Хасково.

       На работна среща в сградата на общината министър Вълчев обсъди с кмета, директори и учители от местните училища, детски градини и центрове и със синдикални представители и социални партньори най-актуалните теми в образованието.

          Кметът арх. Карчев насочи вниманието на министъра към нарастващата необходимост от повече места в детските градини,  от нови групи и нова детска градина, както и нуждата от мащабен ремонт на ПГССИ „Христо Ботев”. В отговор министър Вълчев каза, че в  бюджета е предвидено догодина 70 млн. лв. да бъдат отделени за строеж и дострояване на детски градини. Така общините ще имат  2-годишен гратисен период, за да си осигурят  необходимата материална база.

       Министър Вълчев заяви, че общините са най-важните партньори на образователната система. За духовното развитие на страната ни е от особена важност да се интегрират децата в семействата,  в които няма отношение  към образованието и не се говори на български език.  Задължителното  предучилищно образование  от  4-годишна  възраст  е най-силната интегрираща мярка, която е от голяма полза за деца от социално слаби семейства, защото  в детските  градини  се получава  най-добра грижа, включително и здравна, каза още той. Министърът изтъкна, че колкото по-рано тръгнат децата на детска градина, толкова по-добре се справят след това в училище. Отбеляза също колко е важна и работата по механизма за задържане и обхват на децата, които  не само да бъдат записани в училище,  но и редовно до посещават часовете.

       В образователната политика ще се обръща внимание на кариерното развитие на младите хора и насочването им към профили по природни и технически науки, въвеждане на интегрирани предмети и паралелки с по две професии и др. с цел модернизиране на образованието и осигуряване на  кадри за икономиката. Ще се работи за промяна на методите на обучение  в посока не само да се дават знания, а да се създават  полезни умения.